fredag 15 mars 2013

PÅ ÖLAND


Den första november 2012 drog vi till Öland och Ottenby. Det var Annikas idé och jag tänkte; "Ottenby, ligger det här i Rörvikstrakten". Avståndet från Stockholm till Kalmar är 40 mil och jag tänkte inte att det bara var hälften till Ottenby på Öland från Rörvik. Men sagt och gjort; vi tog med kaffe och goda hemmagjorda äggmackor som Annika brett och kom fram till Kalmar och Ölandsbron varifrån vi åkte ner resterande mil till Ottenby. Det blåste kraftigt men vi han se lite skarvar, svanar och några prutgäss som betade på gräsplätten utanför Ottenby naturum. På vägen hem fick Annika se sitt livs första havsörn som satt vid vägkanten upp mot Kungsgården. En fin avslutning på en trivsam tripp till Ottenby.

4 kommentarer:

  1. Ja, denna upplevelse kommer jag aldrig att glömma. Men färden går vidare Bjarne. Det blir ett nytt äventyr som väntar dig nästa gång, som jag icke ska avslöja...Hahaha. / Ps. Så ladda upp din kamera !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir det olidligt spännande. Kan knappt hålla mig,
      och det är inte bara kameran som står på laddning.

      Den som spar, han har-:)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Anledningen till att jag tog bort inlägget var en "felsnavning".

    SvaraRadera